Przemyślana ekspozycja sklepowa

Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami, czyli to co ładnie wygląda lub ma atrakcyjną cenę, ląduje w naszym koszyku zakupowym. Najlepiej się na tym znają specjaliści od urządzani powierzchni sklepowych, którzy często doradzają w tej kwestii przedsiębiorcom.

Na czym polega skuteczne eksponowanie towaru?

ekspozycja w sklepieDobra materialne, które każdy z nas kupuje, znajdziemy na półkach i regałach sklepowych. Ich ułożenie nie jest przypadkowe, ponieważ istnieje coś takiego jak psychologia zakupu, która często podświadomie dyktuje klientowi co ma wybrać. Oczywiście jest to bardzo złożony proces, w którym dużą rolę odgrywa reklama i wizualna ekspozycja. Jeżeli to co na stoi na regale, ładnie wygląda, to istnieją duże szanse, że ktoś to kupi. Dlatego też tak ważna jest odpowiednia ekspozycja w sklepie oferowanych produktów. W zależności od rodzaju asortymentu, mogą one być przechowywane na regałach drewnianych lub metalowych, na specjalnych stojakach, które dostarczają przedstawiciele danego producenta czy w oszklonych gablotach. Produkty takie jak mięso, nabiał czy wyroby garmażeryjne, muszą być przetrzymywane w warunkach chłodniczych, więc ich ekspozycja będzie w specjalnych ladach chłodniczych. Poza samym meblem służącym do ekspozycji towaru, liczy się forma jego ułożenia. Żeby klient dokładnie mógł go obejrzeć, konieczne jest ustawianie przynajmniej dwóch – trzech jednakowych sztuk obok siebie. Luksusowe produkty wymagają odpowiedniej oprawy, dlatego na przykład biżuteria jest dostępna w specjalnych komodach.

Poza właściwą prezentacją produktów oferowanych na sprzedaż, trzeba też pomyśleć o odpowiednim oświetleniu, które także wpływa na to, jak klient widzi towar. Wbrew pozorom są to błahe sprawy, ale kiedy współgrają ze sobą, to tworzą skuteczną w odbiorze ekspozycję.

Przemyślana ekspozycja sklepowa
Przewiń na górę